Çanakkale Arkeoloji Müzesi

Arkeoloji müzesindeki tüm resimleri paylaşamayacağım ama dikkatimi çeken yerlerin fotoğrafını çektim ve paylaşacağım.

Ben selfie yapmasam olmaz :D 

Hellespont (Çanakkale Boğazının Antik ismidir.) 


Evet yazı pek belli olmuyor ama ben söyleyeyim Bozcaada'nın Antik ismi Tenedos tur.
  


Bunlarda böyle.

                                             Augustus (M.Ö.27-M.S: 14 tahtta kalma süresi)

M.Ö.23 Eylül 63'te doğmuştur.
Roma imparatorudur asıl adı Gaius Octavius 'tur.
Actium Zaferinden sonra senatus ona Augustus unvanını verdi bu unvan kutsal anlamına gelir.
Unvan onunla öyle bir bütünleşmiştir ki adı Augustus olarak anılır.
Praetoriani denilen Muhafız Alayı kurmuştur, Cohortes vigilium denen de itfaiye alayı kurmuştur.
Bir çok koloni kurulmuş, gelişim kat edilmişti. 
19 Ağustos 14'te 76 yaşında Campania'daki Nola'da hayata veda etmiştir.



Hadrianus (M.S.117-138 tahtta kalma süresi)


24 Ocak 76 da doğmuştur.
Hadrianus'un politikası, Roma'nın sınırlarını Augustus'un belirlediği şekilde muhafaza etmekti.
Daha önceki imparatorların yapmadığı bir şeyi yaparak imparatorluğu baştan başa dolaştı.
M.S.10 Temmuz 138'de Baiae'de ölmüştür.




Roma tarihini merak edenler için öneririm yazdıklarımı buradan öğrendim ve aktardım.

K: TEKİN,Oğuz. Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş. İstanbul: İletişim Yayınları,2008.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat Sana İstediğini Vermiyorsa Sen Ona Ulaşacaksın

Saimdang

Mutluluk Kaynağı Nedir?