Zor Olan Nedir

İnsanın kilitleri vardır, kırılması zor olan aşmak için emek harcaması gereken.
Zor olan nedir o kilitlerle mi yaşamak yoksa o kilitleri mi aşmak. Düşünüyorum da aslında kilitlerle yaşamak daha zor çünkü senin bir parçan olmak için ilerliyor sen istemesen de o senin bir parçan oluyor.
İnsanlar derler ne kadar kötü şuna bak nasıl böyle davranıyor, yargılarlar seni sanki kendileri muazzam bir örnek gibi, hiç sordular mı bunla yaşamak nasıl diye, bırakmak isterler ama kural vardır dünyanın yaşam kuralı o da kilitlerinden vazgeçmez böyle yaşayım der yanlış olduğunu bile bile.
Bir karar alır kilitlerini kırmak ister bu da ayrı bir durum, uzun zamandır parça olan karakterden uzaklaşma vakti gelmiş adım atma zamanıdır ancak bu da zor bir durumdur işte insan iki şık arasında kalır.
Zor olan nedir dedim neydi acaba yanlış olsa da doğru olanı mı yapmak yoksa değişmek mi.
Bu konuda kendimden bir örnek vermek istiyorum; kin tutan bir insan değilim ama yapılan haksızlık veya kötülüğe karşı sivri ve katı bir üslupla karşılık veririm bunu ya sözlerle ya da tavırlarla belli eder karşımdakine hissettiririm yanlış bir davranış ama bunu yapmak zorundayım çünkü yanlışını anlamalı, annem kızar bana bu konuda ayıp der geçmişi gütme der ama açık olan bir tavır var bunu unutmak zor evet senin yaptığın iyi, iyi niyetli olup sürekli affetmek güzel ama bu dünyanın kanununa  uymaz bana ters sen iyilik yap o ise yapılan her şeyi paramparça etsin gül geç bilemem doğrusu o bile olsa benim mizacıma aykırı, işte bu huyumu bırakmam zor çünkü bir yapı olmuş, bu huyla yaşamam da zor çünkü hep surat as tavır al da nereye kadar bu ömür böyle geçmez geçici bir ömür var ve bu kadar tartışma olmaz hoş sohbet varken.
İşte bendeki durumda bu kin tutmuyorum ama insanların senin yaptığına karşı suistimal etmeleri de çok acı unutmak güzel ama olmuyor, hep özenirim umursamayan kişileri, rahat olanları, umursamayıp resmi bir şekilde tavır alanları.
Bu konuyu şu sıralar kendime çok takıntı yaptığım bir olaydan dolayı yazıyorum kendimle yüzleşmem oldu ne kadar kızsam da galiba bu huyum hoşuma gidiyor benim bu huyumdan daha vazgeçmeyeceğim de belli oldu gibi.
Sizce zor olan nedir.

Yorumlar

  1. Eğer tepki anında gösteriliyorsa -ki illa da çok sert olmayabilir- kin tutmak sayılmaz her halde. Fakat bir süre beklenip acısı çıkarılıyorsa bunun kesinlikle kin tutmak olduğunu söyleyebiliriz. Olumsuz davranışlar bir tepkiyi mutlaka hak ediyor, aksi durumda karşımızdakinin yanlışlarını artırmasına sebep oluyoruz. Biraz kontrollü olduktan sonra hissettiklerinin ifade edilmesi gayet güzel diye düşünüyorum. Fakat alınganlık mı yapıyoruz bunu da doğru bir şekilde tespit etmek gerekir bana kalırsa.

    YanıtlaSil
  2. Evet alınganlık konusunu tespit etmek gerek. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat Sana İstediğini Vermiyorsa Sen Ona Ulaşacaksın

Saimdang

Mutluluk Kaynağı Nedir?