Kılavuz Sensin

"Sen doğarken herkes güldüğünde ağlıyordun, öyle bir hayat yaşa ki herkes ağlasın sen gülümseyerek veda ederken" demişler bu söze her daim hayran kalmışımdır.
Zorluklar daima olacak, gücümüz hep doruğunda da olmayacak ama şunu asla aklımızdan çıkarmamamız gerekir bu günler geçecek , tüm zorluklar gidecek yarın onların izleri yitecek...
İstediğin yerde olmak zorunda değilsin ama onları hayatından söküp atamazsın, zaten atmamalısın.
Hayallerini, ideallerin, yeteneklerini daima icra etmeli  hayata işlemelisin.
Kimsenin sözüne bakma, medette umma sen yoluna bak, amacın için içindeki güce bak.
Zaafa düşersen amacından saparsın sade bir kalple hayaline bak.
Kılavuz sensin, hayatını yönlendir ve sana ihtiyacı olanlara kılavuzluk et.
Korkma ne olursa olsun her karanlığın bir aydınlığı mutlaka olur. Her darlık varlığa erer. Rabbim çaresiz dert vermesin.

Kılavuzun sensin, şifan sensin, geleceğin ve yegane sermayen sensin!!!
Bu yüzden daima kendini geliştir ilerle, ilerlet...
Yardım gelmiyor diye üzülme sen kendi başına bir çare bul ve onunla ilerle.
Öğrenci olduğunuz zaman bir yol haritası çizin, olduğunuz yerden asla gocunmayın, durumlara göre umutlarınızı yok etmeyin, hepiniz keşfedilmeyi bekleyen birer mücevhersiniz bunu asla unutmayın.
Stajda meslek lisesine denk geldim bunu yazarken düştüm diyecektim son anda düzelttim bu kesinlikle bir algı toplumsal bir etki-tepki (bende meslek lisesi mezunuyum ve bana okuyamaz dediler) yanlışın en bariz örneği. Başta üzüldüm oraya gittiğim için ama aklımda olanla karşılaştığım aynı değildi. Oraya gittiğim için çok mutlu olmanın yanında nice parıl parıl öğrencinin bir hayali olmaması beni derinden etkiledi bu durum onların suçu değil bu hepimizin suçu hayallerin kurulmasına izin vermeyenlerin suçu...
Hayatta yetenekler yerine puan baz alınırsa nice mücevherler kayıp giderler. Ne diyeyim hayat...
Bize düşen kılavuzumuzu, kendimizi kaybetmeden yolumuzda ilerlemek. Kendinden ve istikbalinden asla vazgeçme.


Yorumlar

  1. Hayata dair ipuçları çok güzel. Ben de mühendislik fakültesinden öne meslek lisesi mezunuyum, çok isterseniz oluyor. Güzel bir yazı, emeğine teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu değerli, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Cok anlamli bir yazi. Kendi kilavuzumuz olursak baska pusulalara ihtiyacimiz kalmaz 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle biz kendimizin farkında olursak tüm kapılar açılır bize 😊

      Sil
  3. İnsan önce kendini tanımalı ve güvenmeli. Güzel bir yazı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Blogunuzu takipteyim siz de blogumu takip edin www.bilgininpenceresi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel anlatmışsın Atakan oğlum. Genç yaşta bu bilince sahip olduğun için seni kutluyorum, sevgilerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Ablacığım bu değerli yorumun için çok teşekkür ederim, sevgilerimle :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat Sana İstediğini Vermiyorsa Sen Ona Ulaşacaksın

Saimdang

Mutluluk Kaynağı Nedir?