Karanlığa Küfredeceğine Bir Mum Yak

Konfüçyüs’ün güzel bir sözü, bu hayatta her şeye bir mana buluruz, eleştiri yaparız ancak bunun hiçbir faydası yoktur, zaman israfından başka bir şey değildir.
Şu hayata bir kere geliyoruz ve onu en verimli şekilde yaşamamız gerekiyor neye inanıyorsak, değişimin, gelişimin nasıl olacağına inanıyorsak onunla ilgili faaliyetlerde bulunmalıyız.

Ben düşünceye önem veriyorum “Büyük Lütuf” düşünmektir ve hayatımın sonuna kadar bununla ilgili faaliyetlerde bulunacağım.
Düşünmek gelişimin ve ilerlemenin ilk basamağıdır ben düşünmeye önem veriyorum bu konuda fikirlerimi paylaşmak ve kendimin gelişim sürecini başlatmak istiyorum.
Hangi konuda kendimizi verimli görüyorsak o konuda ilerlemeliyiz yazmak, konuşmak, tıp, tiyatro, siyaset, eğitim…



Sayamayacağım birçok alan hangisinde kendinizi iyi görüyorsanız ve hangi konuda yararlı olacağınıza inanıyorsanız onu yapın.
Zamana ve koşullarına sövmektense ona karşı görevimizi yaparak değişim serüvenini başlatmalıyız bir kişi değişmeden değişim olmaz.
Biz bir ışığız zamanı aydınlatan bilim, gelişim, ilerleme bunlar gençlere düşüyor fikirlere düşüyor ben yapamam değil bende varım bir bireyim değişim serüveninde etkiliyim ve değişim olacak demeli, şu büyük dünyada küçük görünen bir kişi bile dünyaya karşı büyük bir etki oluşturabilir lütfunun farkına varıp ona uygun davranması karşılığında.
Sevgi ve saygı huzuru doğurur, mutluluğu oluşturur.
Ben tarih öğrencisiyim küçüklüğümden beri hayalim öğretmen olmaktı çünkü öğretmek benim için çok mühimdi şimdide öyle, bir nesil senin öğrencin olacak sen yetiştireceksin büyük bir gurur eğitimcilik kutsal bir meslektir umarım iyi bir öğretmen olurum.
Bir yandan da yazmak benim en büyük yaşam kaynağım, hüzünlerimin avuntusu, planlarımın sırdaşı…
Yazıyorum çünkü benim gelişim yolumdan bu adım geçiyor, bu konularda yazmak ve gelişmek benim hayat gayem ışık olma düşüncem.

Hepimiz varız ve ışık olacak bir gelişim fikri ile ilerlemeli farkındalık oluşturmalıyız.

Yorumlar

  1. Konfüçyüs zaten söylemiş söyleyeceğini.Üstüne laf söylemeyim ben :)

    YanıtlaSil
  2. Atakan, uzun seneler yazman ilk dileğim senin için. Çok içten bir anlatımdı. Düşünmek kadar önemli bir şey yoktur benim hayatımda da. Düşündükçe sanki bir bir açılır sırlar, gerektiği yerlere kadar. Ötesini zaten bulamayız. Ulaştığımız anlam; insan olmanın, Allah'ın lutfettiği bu payenin farkında olmamızı sağlar ve mesuliyetlerimizi unutturmaz. Bilhassa iki cümlen çok anlamlıydı. 1.si: "bir nesil senin öğrencin olacak"diye düşünmen, 2.si ise:"yazmak benim en büyük yaşam kaynağım, hüzünlerimin avuntusu, planlarımın sırdaşı…"
    Dilerim bütün hayallerin, gerçeğin ta kendisi olur. Gözlerinden öperim oğlum. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel dileğin ve yorumun için çok teşekkür ederim Ece Ablacığım :)
      Sevgilerimle :)

      Sil
  3. Eminimki çok iyi bir öğretmen olacaksın.Doğru düşünen,farkında olan kişi herzaman kazanır.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İnci Abla umarım olurum :)
      Sevgilerimle.

      Sil
  4. Derviş misali her kusurdan bir biz çıkarılmalı.

    YanıtlaSil
  5. Ben yapamam yerine bende varım diyen gençlere çok ihtiyacımız var. Güzel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. ertelemek yok etmektir. bu cümlenin büyüsüyle geldim. kalemine, yüreğine sağlık :)..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat Sana İstediğini Vermiyorsa Sen Ona Ulaşacaksın

Saimdang

Mutluluk Kaynağı Nedir?